Regulamin sklepu internetowego Pudełko Inspiracji
- 1
Informacje ogólne
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady oraz warunki zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego Pudełko Inspiracji.
- Sklep internetowy „Pudełko Inspiracji” prowadzony jest przez Marcina Knechta, prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Marcin Knechta –Stolarstwo, pod adresem Podwilk 417, działający pod numerem NIP 7352721038, REGON 123145743.
- Kontakt ze Sklepem
- Adres e-mail Sprzedawcy: pudelkoinspiracji@gmail.com
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 787 200 287
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 95 1140 2004 0000 3102 8086 2492
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9-18.
- 2
Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – Marcin Knechta, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Stolarstwo – Marcin Knechta,
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która jako Konsument składa Zamówienie lub zawiera ze Sprzedającym Umowę Sprzedaży Towaru.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.pudelkoinspiracji.pl.
- Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- 8.Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto– konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia– interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk -element Sklepu, do którego Klient/Kontrahent może dodawać Towary, w odniesieniu do których chce złożyć Zamówienie,
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Czas realizacji Zamówienia – okres realizacji Zamówienia przez Sprzedającego liczony od dnia uiszczenia przez Klienta/Kontrahenta zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży, do dnia powierzenia przez Sprzedającego Towaru firmie kurierskiej w celu dostarczenia Towaru do miejsca wskazanego przez Klienta/Kontrahenta, lub do dnia przesłania Klientowi/Kontrahentowi informacji o przygotowaniu towaru do odbioru przez Klienta/Kontrahenta.
- 3
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu Klientowi/Kontrahentowi składania zamówień i zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru za pośrednictwem Sklepu.
- Zamówienia są składane przez Klienta/Kontrahenta przy wykorzystaniu tzw. Koszyka.
- Wszelkie reklamacje oraz uwagi dotyczące funkcjonowania Sklepu należy przekazywać Sprzedającemu na adres e-mail podany w §1 Regulaminu, przy czym ich rozpatrywanie przez Sprzedającego następować będzie w dniach i godzinach wskazanych w § 1 ust. 3 niniejszego Regulaminu.
4.Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto. Ceny nie uwzględniają kosztów dostawy Towaru
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Kupując w Sklepie, Klient udziela Sprzedawcy jednorazowego pełnomocnictwa na zawarcie umowy o świadczenie usług w imieniu kupującego i na rachunek kupującego z wybraną firmą kurierską
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi kurierskie oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do okresowego zawieszenia działania Sklepu oraz do całkowitego zaprzestania funkcjonowania Sklepu bez wcześniejszego powiadomienia Klienta/Kontrahenta i bez podawania przyczyn takiego działania.
- 6
Zasady składania Zamówienia i zawarcia Umowy
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej, działającej pod adresem www.pudelkoinspiracji.pl poprzez dodanie Towaru do Koszyka
- Należy wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu) następnie kliknąć przycisk “Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” oraz wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
3.Po złożeniu Zamówienia Klient/Kontrahent otrzyma na podany przez niego adres e-mail, automatycznie wygenerowane przez Sklep, potwierdzenie złożenia Zamówienia zawierające informację o łącznej cenie zamówionych Towarów oraz o łącznym koszcie dostawy zamówionych Towarów.
- Z procedury składania Zamówień określonej w postanowieniach powyżej wyłączone są Towary, będące przedmiotem tzw. Zamówień indywidualnych.
- Składanie i przyjmowanie Zamówień, na Towary, o których mowa w ust.4 powyżej, podlega indywidualnym uzgodnieniom Stron drogą elektroniczną za pośrednictwem adresu mailowego Sprzedającego i Klienta/Kontrahenta, co do jego ceny, rodzaju, czasu realizacji Zamówienia, kosztów i terminów dostaw. Umowa Sprzedaży w takich przypadkach zostaje zawarta, jeśli strony dojdą do porozumienia co do wszystkich negocjowanych postanowień Umowy.
- 7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Dostępna jest zarówno formą dostarczenia towaru do klienta poprzez wysyłkę kuriersą lub paczkomat jak i odbiór osobisty.
- Koszty dostawy Towaru ponosi Klient/ Kontrahent
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
- W przypadku zawarcia przez Strony Umowy Sprzedaży Klient/Kontrahent zobowiązany jest zapłacić Sprzedającemu cenę za zakupiony Towar wraz z kosztami dostawy w drodze przelewu środków pieniężnych na rachunek bankowy Sprzedającego nr 95 1140 2004 0000 3102 8086 2492 w terminie 2 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, w przypadku braku zapłaty w tym terminie, Zamówienie nie wiąże Sprzedającego, tj. nie dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży miedzy Stronami.
- 8
Wykonanie umowy sprzedaży
- Czas realizacji Zamówienia przez Sprzedającego podawany jest obok opisu Towaru, w związku z czym Klient/Kontrahent składając Zamówienie akceptuje czas realizacji tego Zamówienia podany obok opisu Towaru. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach realizacji, terminem realizacji jest najdłuższy podany termin.
- Rozpoczęcie realizacji Zamówienia przez Sprzedającego następuje w dniu zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedającego całości ceny za zakupiony Towar wraz z kosztami dostawy.
- Czas realizacji Zamówienia, z przyczyn niezależnych od Sprzedającego może ulec zmianie, o czym Klient/Kontrahent zostanie powiadomiony na podany w Zamówieniu adres e-mail wraz ze wskazaniem przyczyny oraz prawdopodobnego terminu realizacji Zamówienia
- Realizacja Zamówienia przez Sprzedającego kończy się z dniem powierzenia przez Sprzedającego Towaru firmie kurierskiej w celu dostarczenia Towaru do miejsca wskazanego przez Klienta/Kontrahenta lub przesłania do Klienta/Kontrahenta informacja o przygotowaniu Towaru do odbioru.
- Możliwa jest wysyłka Produktu za granicę po wcześniejszym kontakcie w celu ustalenia kosztów wysyłki.
- 9
Prawo odstąpienia od umowy
- Produkty są towarem personalizowanym dlatego nie przysługuje Klientowi prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta nie można odstąpić od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (Art.38).
- Akceptacja przesłanej propozycji projektu jest wiążąca. Od momentu jego akceptacji przez Kupującego nie ma możliwości złożenia reklamacji dotyczących projektu.
- 10
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Reklamacja powinna wskazywać co najmniej:
a) imię, nazwisko, adres, adres e-mail Klienta,
b) datę zamówienia Towaru, stanowiącego przedmiot reklamacji,
c) numer faktury lub paragonu,
d) Towar podlegający reklamacji,
e) żądanie Konsumenta,
f) uzasadnienie reklamacji. - Podstawą do zgłoszenia reklamacji są zdjęcia uszkodzonego produktu oraz protokół szkody od kuriera jeśli towar został uszkodzony w transporcie.
- Klient zobowiązany jest dostarczyć wadliwy Towar na adres wskazany w §1 Regulaminu wraz z reklamacją, o której mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Reklamacji nie podlegają wady materiału wynikające z jego naturalnego pochodzenia tj. sęki, naturalne przebarwienia, naturalne wtrącenia itp.
- 11
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- 12
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Regulamin stanowi integralną część zawartej przez Strony Umowy Sprzedaży. Strony wiąże Regulamin w brzmieniu z chwili złożenia Zamówienia przez Klienta/Kontrahenta.
- Przez złożenie Zamówienia Klient/Kontrahent akceptuje Regulamin, a tym samym oświadcza, że Regulamin został jemu udostępniony w sposób umożliwiający pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym się posługuje, oraz że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje zawarte w nim postanowienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Wsprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Wszystkie spory powstałe pomiędzy Stronami w związku z umową o świadczenie usług elektronicznych lub Umową Sprzedaży będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu.
- Klient/Kontrahent ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.